Denne artikkelen er over 1 år gammel og kan innehold utdatert informasjon
Kommunens kundetorg/servicekontor får ofte henvendelser fra innbyggere om konflikter og uoverensstemmelser de opplever i egen kommune.
Dette kan være saker som kommunes egne saksbehandlere ikke kan hjelpe til med. De involverte partene har allikevel behov for hjelp til å løse oppståtte uoverensstemmelser.
Konfliktrådet er en statlig og gratis tjeneste. Noen innbyggere kan henvises direkte til Konfliktrådet i Haugaland og Sunnhordland. Andre har behov for veiledning/hjelp til å nedtegne problemene de er utsatt for og hjelp til å sende meldingen videre til Konfliktrådet. Kommunens ansatte kan kontakte Konfliktrådet for hjelp.
Det anbefales å fylle inn skjemaet som ligger øverst i artikkelen for videresending.
Publisert av Kathrine Fristad
Publisert 14.06.2022 14.08
Sist endret 02.11.2023 09.58