Føresettes bidrag til eit gode klasse- og skulemiljø

"Når mitt barn har det godt, har ditt barn det godt. Når ditt barn har det godt, har mitt barn det godt."

  • Miljøet i ein klasse og ved ein skule er avhengig av at alle elevar har det bra med seg sjølv og kvarandre.
  • Om eit eller fleire barn/ungdom trivst dårleg, kan det ramma alle sitt klasse- eller skulemiljø på ein negativ måte.
  • Det er skulen sitt hovudansvar å ta hand om dette, men med føresette på eit samla lag blir arbeidet betre og får styrkja effekt.
  • Forsking viser at føresette som er engasjert og involvert i skulen, og snakkar positivt om den overfor barn og unge, kan ha ei avgjerande rolle for eit godt klasse- og skulemiljø.  
  • Føresette som ser verdien av at alle barn og unge kjenner seg inkludert, har vener og får vera med i fellesskapen også på fritid, kan utgjera ein stor skilnad. 
  • Føresette som er rause, og som kan og vil gjera ein ekstra innsats også for barn og unge som via haldningar eller handlingar kan koma til å støta andre frå seg, kan ha ein særskilt stor verdi.
  • Desse sårbare barn og unge treng eigne og andres føresette som ikkje "snur ryggen til" - som aldri gir dei opp.
  • Dei treng vaksne som hjelper dei til å regulera seg inn i fellesskapen.
  • I alle klassar, ved alle grunnskulane i Sauda, har føresette ansvar for å organisera to klassemiljøtiltak årleg. Det er sosialkontakten som har eit hovudansvar for å sikra at det blir gjennomført.
  • "Vaksne skapar venskap."