Denne artikkelen er over 1 år gammel og kan innehold utdatert informasjon

Følgja med

For å  sikra alle barn og unge eit trygt og godt barnehage- og skulemiljø må me ha informasjon om korleis dei har det. 

Følgja med i det daglege:  

  • Alle barnehagar og skular har ein plan som fordeler tilsette på ulike område når dei er samla ute, ei ordning som sikrar at alle tilsette kan følgja godt med på- og kan stoppa uønska hendingar.
  • Tilsette skal i alle situasjonar, ute og inne,  følgja godt med på- og gripa inn overfor uønska handlingar/haldningar. Det er særleg viktig å vera merksam på og gripa inn overfor det som kan vera skjulte former for mobbing:  
    • Om nokon blir halde utanfor/nokon ikkje får vera med.
    • Heva augebryn.
    • Skuldertrekk mot dei same personar.
    • Baksnakking og ryktespreiing.
    • Ondsinna erting.
    • Avvisande kroppsspråk/utfrysing.
    • Om praten stilnar når det kjem nokon bort.
    • Om ingen svarar når nokon seier noko. Om nokon står i ring og «blikker» og brukar andre former for skjult mobbing.

Lista er ikkje uttømmande. Her kjem også moment frå dei tilsette sine drøftingar jmfr. definisjon av erting - krenking - mobbing og kva som kjenneteiknar eit trygt og godt miljø. 

  • Barnehagar og skular kan gjerne laga oppslagsplaktar tilsvarande naudplakatar som viser barn/unge kva dei følgjer med på. Det kan gi tryggleik for alle partar å kjenne "spelereglane" og ha desse synlege. 
  • Det kan bidra til å tryggja barn/unge fordi dei veit kva som blir fulgt med på, uavhengig av kven tilsett som er i situasjonen.

Følgja med - skjerpa varslingsplikt:

  • Tilsette som opplever/har mistanke om at ein kollega sine handlingar eller haldningar er krenkjande overfor barn/unge, har ei skjerpa plikt til å varsla. 
  • Dette kan vera handlingar som utestenging, mobbing, vald, diskriminering eller trakassering. Meir konkret om kva som er krenkjande haldningar eller handlingar, og kva ein skal følgja med på,  kjem fram av drøftingane barnehagen/skulen har hatt om dette tema, jmfr. temaboks «definisjon.»
  • Desse handlingar og haldningar kan vera sagt/gjort direkte mot barn/ungdom, eller indirekte ved måten å omtala barn/ungdom når andre høyrer på.
  • Det er den tilsette som ser/høyrer som definerer kva som er krenkjande handlingar/haldningar, dvs. kritikkverdige tilhøve. Ikkje den som seier/gjer det.
  • Alle som arbeidar ved skulen har same skjerpa varslingsplikt, og dermed plikt til å følgja med. Fast tilsette, studentar, lærlingar, helsesjukepleiar, PPT og tilsette i andre støttetenester.

 

Følgja med - faste undersøkingar: