Fra fakturering i september 2018 vil det bli endringer i Sauda kommunes fakturadistribusjon.
Fakturaene vil bli distribuert etter følgende rekkefølge, alt etter hvilken opplysninger den enkelte kunde er registrert med i vårt register:
- Avtalegiro (ikke nytt)
- E-faktura (ikke nytt)
- Vipps (denne er ny)
- Digital postkasse (denne er ny)
- E-post (ikke nytt)
- Papirfaktura (ikke nytt)
Avtalegiro og E-faktura oppretter du via din bankforbindelse. Dette må eventuelt opprettes hver enkelt tjeneste (Barnehage, SFO, Kommunale avgifter osv.)
Når det gjelder Vipps og E-post må dette meldes inn til Sauda kommune via faktura@sauda.kommune.no dersom kunden ønsker å benytte seg av dette.
Dersom du tidligere har opprettet Digital postkasse hentes denne automatisk av vårt system.
Har du ingen alternativene (1-5) vil faktura bli produsert som papirfaktura.
Faktura til bedrifter/organisasjoner vil disse bli fakturert som EHF (elektronisk handelsformat) dersom firma er registrert i Elma-registeret. Her henter vi automatisk de bedriftene som er registrert. Dersom firmaet ikke er registrert her er alternativet e-post eller papirfaktura.
Publisert av Caroline Miller
Publisert 04.07.2024 14.54